El taller és eminentment pràctic, amb exercicis de consciència corporal, que reforçaran la teoria que anem exposant.

MIndfulness és la capacitat de posar atenció al moment present, amb una actitud d’acceptació incondicional , sense judici i conreant l’empatia i la compassió vers a nosaltres mateixos.

Amb el mindfulness o consciència plena, practiquem el mantenir l’atenció mental, focalitzada en l’ara i aquí, per a gestionar allò que aparegui tant a nivell somàtic, emocional, conductual i cognitiu sense jutjar-ho com a bo o dolent, és a dir, des del no judici.

La pràctica de la consciència plena, ens permetrà començar a encetar el procés d’autosostenir-nos, és a dir, acceptar el que sentim sense jutjar-lo . I anar entenent què ens està demanant aquesta emoció, què necessitem fer per transitar-la…

La pràctica de la consciència plena ens permet viure amb més alegria, fortalesa, confiança, autocompassió …de manera que afrontem els reptes que ens posa la vida, optimitzant-los segons el context, això implica que anem desfent els hàbits o patrons automatitzats o les creences limitants.

Per a regular les emocions, es fa necessari conrear la capacitat d’observar, de descriure, de respondre en comptes de reaccionar, d’actuar amb consciència, de no enjudiciar, d’apropar-se a les experiències amb amabilitat, curiositat i saviesa.

“Las emociones, cuando se integran con la razón, nos hacen más sabios”

Leslie S. Greenberg

Aquests seran els objectius i el contingut d’aquest taller de 8 sessions:

  • Entendre què són les emocions i les senyals que ens aporten.
  • Característiques del Mindfulness o Consciència Plena.
  • Com ens pot ajudar el Mindfulness en la regulació i gestió emocional.
  • Com aplicar mindfulness a la vida quotidiana: Mindfulness informal: pràctica d’eines i recursos.
  • Observar la nostre respiració com a font per a connectar amb el present i amb el nostre món intern.
  • Connectar amb el nostre cos i començar a habitar-lo, per tal de tenir en compte la informació somàtica –  emocional que ens aporta.
  • Aprendre a activar el sistema de calma i cura.
  • Relaxar ment i cos.
  • Practicar la mirada curiosa i sense judici vers a una mateixa per a encetar el cultiu de la compassió.
  • Aprendre eines per a desconnectar el “pilot automàtic” de la nostre ment.
  • Anar aprenent a experimentar el món de forma directa, a través de l’experiència de l’ara i aquí, observant els nostres pensaments, emocions,sentiments…com esdeveniments que venen i van.
  • Sentir el nostre món emocional, i anar-nos atrevint a transitar-les per sentir com es van transformant.

“Es preciso confiar más en la sabiduría del propio cuerpo. En vez de bloquear sus señales, podemos optar por escucharlas”

“Aprender a escucharse y a escuchar, auto expresarse y permitir que el otro se exprese.”

José Antonio García-Monge Redondo.

Comparteix:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone