Mindfulness per a reduir l’ansietat

TALLER         PSICOTERAPEUTIC
Al casal de Cultura Can Butjosa de Parets del Vallés
(C/ La Salut 50)

Horari : els dilluns 27 de juny i  4,11, 18 de juliol de 18:30 a 21:00h.

Preu: 45€ (4 sessions)

 MINDFULNESS per a reduir l’ansietat Nivell I

El taller és eminentment pràctic, amb exercicis de mindfulness corporals que reforçaran la teoria que anem exposant.

Mindfulness és la capacitat de posar atenció al moment present, amb una actitud d’acceptació incondicional , sense judici i conreant l’empatia i la compassió vers a nosaltres mateixos.

Amb el mindfulness o consciència plena, practiquem el mantenir l’atenció mental, focalitzada en l’ara i aquí, per a gestionar allò que aparegui tant a nivell somàtic, emocional, conductual i cognitiu sense jutjar-ho com a bo o dolent, és a dir, des del no judici.

La pràctica de la consciència plena, ens permetrà començar a encetar el procés d’autosostenir-nos per tal de fer front a la simptomatologia de l’ansietat.

La pràctica de la consciència plena ens permet viure amb més alegria, fortalesa, confiança, autocompassió …de manera que afrontem els reptes que ens posa la vida, optimitzant-los segons el context, això implica que anem desfent els hàbits o patrons automatitzats o les creences limitants.

Aquests seran els objectius i el contingut d’aquest taller de 8 sessions:

 

  1. Sessió: Què entenem per ansietat patològica, característiques i simptomatologia. Observar la nostre respiració com a font per a connectar amb el present i amb el nostre món intern
  2. Sessió: Què és mindfulness i com ens pot ajudar en la gestió de la simptomatologia ansiosa. Diferenciar mindfulness formal (meditació) i mindfulness informal ( en les activitats de la vida quotidiana)
  3. Sessió: Explicació sobre el funcionament del cervell triurn: neocòrtex responsable cognició, cervell mamífer o emocional i cervell reptilià o de sensacions corporals .Com ens influeix en la nostre simptomatologia. Relació cos, ment, emocions, energia…
  4. Sessió: Connectar amb el nostre cos i començar a habitar-lo, per tal de tenir en compte la informació que ens aporta. Prendre consciència de com des de nosaltres mateixes, generem l’ansietat
  5. Sessió: Pensar des de l’ACCIÓ (pensament analític , racional) versus pensar des del SENTIR.(les emocions, sensacions sentides…què ens diuen…) :. La respiració com a eina i anclatge per prendre consciència de com fer front a la simptomatologia de l’ansietat.
  6. Sessió: Prendre consciència de com em parlo amb mi mateixa, com influeix el què em dic i el com m’ho dic amb les meves sensacions internes . Fer conscient algunes de les nostres creences limitants.
  7. Sessió: Practicar la mirada curiosa i sense judici vers a una mateixa per a encetar el cultiu de la compassió. Explorant la tendresa. Començo a ser amable amb mi.
  8. Sessió: Començar el procés de deixar d’intentar forçar la vida per tal que sigui d’una determinada manera i obrir un espai afectuós a la incertesa.

Comparteix:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Previous

Mindfulness per a reduir l’ansietat

Next

Taller ioga per a gestionar emocions

2 Comments

  1. Eli

    Hola,

    Voldria preguntar si tens més sessions de mindfulness programades properament.

    Salutacions

    • admin

      Hola Eli, sento que no m’he adonat fins ara del teu comentari. Doncs aquest proper dimecres 4 de desembre comencem un nou taller de 8 sessions de “Mindfulness per a gestionar millor les emocions”. I després en farem dos mes, que començaran el febre i el maig.
      Qualsevol dubte que tinguis, estaré encantada de respondre’l.
      Salutacions Eli

Deixa un comentari

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén